Työväenopiston julkaisuja

Työväenopiston julkaisuja https://www.hel.fi/sto/fi/tyovaenopisto-esittely/julkaisut/

Julkaisut

Juha Varila: Tuuliko tuo työnilon? (Helsingin työväenopisto 2016)
Helsingin työväenopiston organisaatiorakenne uudistettiin 2013. Muutosprosessissa työskentelevän henkilöstön työhyvinvointia tukevien käytäntöjen kehittämiseksi käynnistettiin Työnilo-työpajat syksyllä 2014. Tässä kirjassa Juha Varila esittelee kehittämänsä Työnilo-pajan metodin ja kuvaa niitä pohdintoja, joita työväenopiston henkilöstö kävi pajoissa läpi. Henkilöstön kokemuksilla on itsearvoa jo sellaisenaan, mutta kokemuksista tehdyillä päätelmillä ja tulkinnoilla on myös teoreettista ja käytännöllistä sovellusarvoa.

JUHA VARILA: Tuuliko tuo työnilon? (Helsingin työväenopisto 2016) (pdf)

• ISBN 978-952-331-173-2 (nid.)
• ISBN 978-952-331-226-5 (pdf)
• Kansi ja ulkoasu Arja Aikavuori
• Nidottu, mustavalkoinen
• Digijulkaisu, nelivärinen
• 134 s.

Päivi Hytönen, Annikki Piilonen, Kaarina Vattula: Muistoja pohjoisesta (Helsingin työväenopisto 2015)
Muistoja pohjoisesta kirja kertoo Helsingin työväenopiston Pohjoisen osaston ja alueopiston toiminnasta 50 vuoden ajalta. Kirjassa puhuvat omalla äänillään opettajat, opiskelijat, työntekijät ja yhteistyökumppanit.

• ISBN 978-952-272-873-9 (nid.)
• Kansi ja ulkoasu Arja Aikavuori
• Nidottu, nelivärinen
• 145 s.

JUHA VARILA: Työvointi – todellisuuden tuottama, ahkeruudella ansaittu, sattuman synnyttämä vai ihanteen innoittama (Helsingin työväenopisto 2014)
Työväenopiston organisaatiouudistukseen ja henkilöstön kehittämiseen liittyvä teos peilaa työhyvinvointia, johtamisteorioita ja henkilöstön kehittämistä työväenopiston henkilökunnan ja organisaatiomuutosprosessin näkökulmasta. Professori Juha Varila on helsinkiläinen työelämäntutkija ja työnilon kouluttaja, joka on kirjoittanut lukuisia työhyvinvointiin liittyviä teoksia (mm. Työnilo – ahkeruudella ansaittua, sattuman synnyttämää vai oppivan organisaation vaatimaa 2001).

JUHA VARILA: Työvointi (Helsingin työväenopisto 2014) (pdf)

• ISBN 978-952-272-827-2 (nid.)
• ISBN 978-952-272-828-9 (pdf)
• Kansi ja ulkoasu Annamari Korpi
• Nidottu, mustavalkoinen
• Digijulkaisu, nelivärinen