Hankkeet ja projektit

Yhdistyksen 100-vuotis historiikki

Syksyn 2018 aikana valmistuu yhdistyksen 100-vuotishistoriikin käsikirjoitus. Mikäli sinulla on valokuvia yhdistyksen tapahtumista, toiminnasta tms. ja haluat lainata niitä historiikin kuvitukseen, niin ota yhteyttä sihteeriin Virpi Kallakseen, virpi.kallas@pp.inet.fi, puh. 09 6897 112.

Leikkiväen Opisto –pilottihanke käynnistyy keväällä 2019

Vapaaehtoisia apukäsiä kaivataan. Työväenopiston kuntalaiskyselyissä ja yhdistyksen pohdintapajoissa on noussut esiin se, että työväenopiston kursseille osallistuminen on monille pienten lasten vanhemmille vain haave, sillä lastenhoidon järjestäminen saattaa olla opiskelun ajaksi vaikeaa. Opistolaisyhdistys, Helsingin työväenopisto sekä Helsingin varhaiskasvatus pilotoivat keväällä 2019 Leikkiväen opistoa. Ajatuksena on, että vanhemmat ja lapset voivat harrastaa samaan aikaan ja kummatkin saavat laadukasta opetusta. Kokeilussa perustetaan kaksi lyhytaikaista lasten ryhmää ja ryhmiä opettaa ammattiopettaja. Lasten ryhmissä lapset ovat vähintään neljä vuotiaita ja ryhmän koko on korkeitaan 15 lasta. Opistolaisyhdistys lähtee Leikkiväen Opisto -pilottiin mukaan tarjoamalla vapaaehtoisia lastenohjaajia eli ”apukäsiä” työväenopiston opiskelijoiden keskuudesta varsinaisen opettajan tueksi lasten ryhmiin.

Voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi ja kysyä lisätietoja yhdistyksen sihteerille Virpi Kallakselle, virpi.kallas@pp.inet.fi, puh. 040 6897 112 tai yhdistyksen kotisivujen palautepainikkeen kautta.

Lähdetäänhän joukolla edistämään kaikkien mahdollisuutta osallistua opiskeluun! Voit osallistua vapaaehtoisena ”apukätenä” yhteen Leikkiväen Opiston kertaan tai useampaan oman kiinnostuksesi mukaan