Retkeily

KalenteriRetkiohjelmaEhdota retkikohdetta
Tule mukaanIlmoittaudu retkelleFacebook

Retkeilytoimikunta järjestää paikallisretkiä ja matkoja

• museoihin

• näyttelyihin

• teattereihin

• ja muihin mielenkiintioisiin kohteisiin

Maksaminen ja matkaehdot löytyvät täältä

Yhteystietomme löytyvät täältä

Tule mukaan toimintaamme suunnittelemaan uusia retkiä ja matkoja tai muita mielenkiintoisia tutustumiskohteita. Toivomme myös sinulta ehdotuksia  uusiksi retkiksi. Tee se täällä.

Tutustu myös facebookissa opistolaisyhdistyshelsinki vapaa-ajan menovinkit esiteltyihin menovinkkeihin.

Retki Sibeliustaloon 3.8.2019

Ehdotettuja retkiä

Vois olla sellainen bussiretki, jossa kierrettäisi eri kaupunginosia Helsingissä, Vantaalla, Espoossa eli "Kaupunginosat tutuksi". Pitäisi olla varmaan useampi retki, koska yhdessä päivässä ei noita kaikkia kerralla koluta. Tuo retki voitaisi järjestää viikonloppuna, jotta mukaan pääsevät myös työikäiset. Joskus taisi olla näitä luokkaretkimäisiä eli ajeltiin vähän vauraammilla alueilla, mutta kaikki kelpaa. Pääasia, että pääsisi bussilla näkemään kattavasti näitä kaikkia kaupunginosia.

Retkiehdotus tammikuussa Jyväskylään:
- Sirkka Könösen näyttely 21.12.2019 - 1.3.2020 Käsityömuseossa
- vierailu graafikko Kirsi Neuvosen työtiloisss
- mahd. kahvi/lounastauko Karoliinan kahvituvassa Leivonmäellä (olen ollut vain heidän aiemmassa viehättävässä kahvilassaan, en tiedä millainen tämä uusi paikka on)

Hyvä retkiemme ystävä,

Opistolaisyhdistyksen syyskokous on pidetty.

Yhdistyksen puheenjohtaja vaihtuu vuoden vaihteessa.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Tuula Halmirinne . Hänet tunnette vetämistään retkistä ja Retkeilytoimikunnan puheenjohtajuudesta.

Edellinen puheenjohtaja Ritva Nuutinen jatkaa hallituksen jäsenenä ja Z.Castrenin säätiön hallitusjäsenenä edustaen Opistolaisyhdistystä.

Muut hallitusjäsenet ja muutakin asiaa näette kotivuilta kunhan tiedot päivittyvät sinne.

Vuosi 2020,  on  Opistolaisyhdistyksen

100 vuotis -  juhlavuosi.

Tekstiilit uusiks- näyttely 7.9.2019
Kukkia mulle
Sarkahousut

Retki Tekstiilimuseoon

Olin Kästyöretkellä koko päivän. Wetterhoffin myymälän Pisoaariin (wc) oli jäänyt pienen pojan sarkahousut 1800-luvulta.

Melkoinen 100-vuoden aikamatka tuli tehtyä yhdessä päivässä Hämeenlinnassa ja Suomen lasimuseossa Riihimäellä. Tuula halmirinne

Kuvat Tuula Halmirinne