TO  30.5  KULTTUURIPAKETTI  MATHILDAN TAIKAA JA PUUTARHAA

Tutustumme Mathildedalin ruukkikylään ja sen historiaan. Retken aikana kurkistamme alueen ja koko Suomen teolliseen historiaan, tarinoihin ja tapahtumapaikkoihin.

Ohjelmassa kahvit leivonnaisella Cafe Mathildedalissa. Oppaan johdolla teemme pienen kävelyretken ja kurkistamme Teijon alueen ruukkien historiaan ja tähän päivään sekä vierailemme Teijon Tehtaat vuosisatojen saatossa - historianäyttelyssä. Tutustumme myös alueella laiduntaviin alpakoihin ja niiden elämään.

Lounas Ravintola Ruukin krouvissa.  Paluumatkalla käymme puutarhassa taimi-, yrtti- ja kukkaostoksilla. Retken aikana on paljon ostosmahdollisuuksia. Varaa käteistä rahaa. Ennakkoon ilmoitetut ruoka-aine-allergiat otetaan huomioon.

Paluu viimeistään klo 18.00.  Lähtö klo 9.00 Opistotalolta Helsinginkatu 26 .

Retken hinta on 77,00€ jäsen ja 82,00€ muut. Sitovat ilmoittautumiset ja maksu 20.5.2019 mennessä: ilmoittautumiset s-postilla ja maksu tilille: FI9480001901234477,

maksun saaja: Retkeily. Käytä retken yhteydessä VIITENUMEROA 8837

Tuula Halmirinne  tuula.halmirinne@pp.inet.fi.  Retken tiedot löytyvät myös yhdistyksen kotisivuilta www.opistolaisyhdistys.fi/retket ja palstalaisten kotisivuilta www.palstarikko.com.